جزوه طراحی کامپایلر

جزوه کامپایلر
جزوه طراحی کامپایلر: اصول، تکنیکها و ابزارها آلفرد وی. اهو، راوی سدی

کامپایلر یکی از دروس تخصی رشته مهندسی کامپیوتر می باشد که  در بین گرایش های مختلف از جمله مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار و همچنین مهندسی فناوری اطللاعات تدریس می شود.جزوه و کتاب مذکور بر گرفته از کتاب  اصول طراحی کامپایلر مهندس اصفی که به کتاب  طراحی کامپایلر اهو معروف می باشد.

در این جزوه خواهید خواند:

  • مقدمه ای بر عمل کامپایل
  • کامپایلر ساده و تک گذره
  • تحلیل لغوی
  • تحلیل نحوی

کامپایلر برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری است که متنی از زبان برنامه نویسی سطح بالا (زبان مبدا) را به زبانی سطح پایین (زبان مقصد)، مثل اسمبلی یا زبان سطح ماشین، تبدیل می‌کند. خروجی این برنامه ممکن است برای پردازش شدن توسط برنامه دیگری مثل پیوند دهنده مناسب باشد یا فایل متنی باشد که انسان نیز بتواند آنرا بخواند.

در اولین نگاه، تنوع کامپایلرها ممکن است به چشم نیاید. تعداد بسیار زیادی زبان‌های منبع وجود دارند که دامنه آنها از زبان‌های شناخته شده مانند فرترن و پاسکال تا زبان‌های خاص منظوره گسترده است. زبان‌های مقصد نیز گستردگی متناظر با این زبان‌ها دارند. یک زبان مقصد ممکن است زبان برنامه‌سازی دیگر یا زبان ماشین یا … باشد.

کامپایلرها به انواع تک‌گذره، چند گذره، باردهی و اجرا، بهینه‌ساز، غلط یاب و … بسته با عمل انجام شده تقسیم می‌شوند. علی‌رغم این تنوع اعمال اساسی که هر کامپایلر بایستی انجام دهد، مشابه هم می‌باشند.

اصول طراحی کامپایلر

جعبه دانلود

عنوان : دانلود جزوه طراحي کامپايلر اصول، تکنيکها و ابزارها آلفرد وي. اهو، راوي سدي لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید