جزوه آموزش درس زبان ماشین و اسمبلی

جزوه آموزش درس زبان ماشین و اسمبلی

جزوه آموزش درس زبان ماشین و اسمبلی

جزوه آموزشی برنامه نویسی به زبان اسمبلی که در واقع آموزش درس زبان ماشین و اسمبلی می باشد . جزوه را به صورت رایگان منتشر شده است . به علاوه اینکه توضیحات بیشتر درباره جزوه آموزش برنامه نویسی به زبان اسمبلی در ادامه درج شده است و در صورت نیاز می توانید بخوانید .جزوه در ۹ فصل و ۵۳ صفحه نوشته شده است . موفق باشید 

 

توضیحات :

زبان همگذاری یا اَسمبلی (Assembly)‏ به مجموعه زبان‌های برنامه‌نویسی سطح پایینی اطلاق می‌شود که در آن مستقیماً دستورالعمل‌های پردازندهٔ اصلی (CPU) نوشته می‌شود ( یعنی دستوراتی که ALU توانایی انجام آنها را دارد.)

به دلیل سطح پایین بودن این زبان‌ها، نوشتن، اشکال‌زدایی و نگهداری برنامه سخت‌تر است. برای هر خانوادۀ CPU یک زبان اسمبلی وجود دارد.

این زبان به زبان مادر کامپیوتر بسیار نزدیک می‌باشد به‌طوری که تمامی برنامه‌های اولیه همچون ++C توسط زبان اسمبلی ساخته شده است و همچنین اکثر کارها در زمینۀ هک و مانند آن با این زبان انجام می‌شود. در زبان اسمبلی هر دستور زبان متناظر یک دستور باینری است. این زبان را با استفاده از اسمبلر‌ها می‌توان به زبان ماشین یعنی صفر و یک تبدیل کرد. نرم‌افزارهای اسمبلر بر روی سیستم نصب شده و با وارد کردن کدهای اسمبلی و اشکال‌زدایی کردن آن می‌توان آن‌ها را به زبان ماشین تبدیل کرد.

مرجعی کامل برای آموزش زبان ماشین و برنامه نویسی به زبان اسمبلی که مباحث را مفصل توضیح داده و می تواند برای دانشجویان کامپیوتر کاربردی باشد.

 

سرفصل ها :

  • حافظه داخلی
  • ویژگی های سیستم عامل
  • ساختار سیستم عامل
  • برنامه نویسی به زبان اسمبلی 

مطلب دیگری برای آموزش زبان ماشین و اسمبلی :

 

مباحث دیگر مربوط به زبان ماشین و اسمبلی را می توانید در این بخش مشاهده نمایید

دروس تخصصی زبان ماشین و اسمبلی

جعبه دانلود

عنوان : دانلود جزوه آموزش درس زبان ماشین و اسمبلی لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید