دانلود کتاب آشنایی با نرم افزار های ریاضی مفید

دانلود کتاب آشنایی با نرم افزار های ریاضی مفید

دانلود کتاب آشنایی با نرم افزار های ریاضی مفید

در این مطلب کتابی که در دانشگاه های پیام نور تدریس می شود را برای شما دانشجویان عزیز آماده دانلود کردیم ، شما در این کتاب با نرم افزارهای ریاضی کاربردی آشنا می شوید و کار با آن ها را می آموزید در این کتاب سه نرم افزار ، میپل ، متلب ، متمتیکا قرار دارد ، امیدواریم این کتاب مورد استفاده شما قرار بگیرد ، موفق باشید . به علاوه اینکه در بخش زیر توضیحاتی مختصر درباره این سه نرم افزار آورده شده است که می توانید با آن ها آشنا شوید . 

متمتیکا (انگلیسی: Mathematica)، یک نرم‌افزار جبری بسیار رایج، پدیدآورده‌شده توسط شرکت ولفرم ریسرچ است که اکثر توابع نرم‌افزاری موردنیاز در ریاضی و علوم طبیعی را در اختیار استفاده‌کنندگان آن قرار می‌دهد.

متلب (به انگلیسی: MATLAB) یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی و یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix (ماتریس) و LABoratory (آزمایشگاه) ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

نرم‌افزار مِیْپـِلْ یا سامانهٔ رایانه‌ای جبری مِیْپِل (به انگلیسی: Maple) یکی از نرم‌افزارهای مشهور ریاضی است.

نام آن به معنی درخت افرا (درختی شبیه چنار) است که عکس برگ آن بر پرچم کانادا وجود دارد. دلیل این نام‌گذاری نوشته‌شدن این نرم‌افزار در دانشگاه‌های کانادا خصوصاً دانشگاه واترلو است.

میپل نرم‌افزاری بسیار قوی در زمینهٔ ریاضی است که کار عملی ۱۰۰ دانشجو بوده است.

از دیگر خصوصیات این نرم‌افزار راهنمای بسیار قوی آن است که کار کردن با این نرم‌افزار را بسیار راحت می‌کند. جدیدترین نگارش این نرم‌افزار نگارش ۱۸ آن است که در تمام زمینه‌های ریاضی از جمله جبر خطی و ریاضیات گسسته و حسابان و حتی ریاضیات مقدماتی برای دانش‌آموزان دبیرستانی می‌تواند مفید واقع شود.

 

توضیحات :

اشنایی با نرم افزارهای ریاضی که بتوان قابلیت حل معدلات جبری و محاسبات ریاضی را انجام دهد در این دنیای امروز ما  امری بدیهی است. لذا از این نوع نرم افزارها با عنوان نرم افزارهای مهندسی نام می برند از معروف ترین این برنامه ها می توان به متلب و نرم افزار جبری مپل Maple نام برد. این نرم افزارها شما با جواب نهایی یک محاسبات ریاضی سوق می دهند و گاهی شما را به صورت تشریحی به حل جواب یک مسئله راهنمایی می کنند. این نرم افزارها با وجود گستردگی علم ریاضی روز به روز پیشرفت کرده و کاملتر می شوند. نرم افزار MATLAB دارای قابلیت های بیشتری از حل مسئله های ریاضی را داراست که متناسب با رشته مهندسی مختلف از آن استفاده می شود. 

سرفصل ها :

  • فصل اول : Mathematica
  • فصل دوم : MAPLE
  • فصل سوم : MATHLAB
  • منابع

مباحث دیگر مربوط به ریاضیات را می توانید در این بخش مشاهده نمایید .

 
 
دروس عمومی ریاضیات نرم افزار

جعبه دانلود

عنوان : دانلود کتاب آشنایی با نرم افزار های ریاضی مفید لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید