جزوه گرافیک کامپیوتری
جزوه ی درس گرافیک کامپیوتری شامل مباحث همچون ترسیم اشکال پایه هندسی,رسم خطوط و نقاط و الگوریتم های آنها و بسیاری از مباحث مرتبط است.به انضمام این جزوه گرافیک کامپیوتر که در ۸۰ صفحه می باشد ، می تواند کمکی برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر باشد.
کاربردهای مشترک گرافیک سه بعدی : گرافیک سه بعدی در برنامههای کامپیوتری جدید کاربرد بسیاری دارد. استفاده که برنامهها از گرافیک سه بعدی میکنند از بازیهای تعاملی سه بعدی تا شبیهسازی و پزشکی و مصارف شغلی متفاوت است. محصولات پر کیفیت سه بعدی راه خودشان را به سمت فیلمها و صنعت و آموزش به خوبی پیدا کردهاند.
در این جزوه گرافیک کامپیوتر خواهید خواند:
فصل اول – مبانی ریاضی گرافیک
تبدیلات پایه ای
ماتریسهای همگن دوبعدی
تبدیلات مرکب
تبدیلات در فضای سه بعدی
فصل دوم – برنامه نویسی Direct X
شروع برنامه نویسی
ترسیم مثلث
دوربین و مختصات فضای جهانی
ترکیب رئوس با استفاده از اندیس ها
ایجاد زمین
حرکت در فضا
استفاده از رنگ
استفاده از نور
ایجاد Mesh
فصل سوم – ساخت محیط های سه بعدی
ایجاد پروژه
ترسیم سطح زمین
ترسیم ساختمانها
افزودن نور به محیط
حرکت هواپیما در محیط
کنترل هواپیما در محیط
تشخیص برخورد
ترسیم SkyBox
افزودن صدا
افزودن متن
مباحث دیگر مربوط به گرافیک کامپیوتری را می توانید در این بخش مشاهده نمایید .
دیدگاه خود را بیان کنید