مجموعه جزوه های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

مجموعه جزوه های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

مجموعه جزوه های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات

در این مطلب برای شما کاربران گرامی مجموعه ۳ جزوه از درس ذخیره و بازیابی اطلاعات رشته مهندسی کامپیوتر که یکی از دروس تخصصی این رشته می باشد تهیه و قرار گرفته است . همچنین توضیحاتی بیشتر درباره جزوه ها را نوشته ایم که قبل از دانلود می توانید مطالعه کنید .

توضیحات :

ذخیره و بازیابی اطلاعات (Information Retrieval)‏ به فن‌آوری و دانش پیچیدهٔ جستجو و استخراج اطلاعات ، داده‌ها ، فراداده‌ها در انواع گوناگون منابع اطلاعاتی مثل بانک اسناد، مجموعه‌ای از تصاویر، و وب گفته می‌شود. با افزایش روز افزون حجم اطلاعات ذخیره شده در منابع قابل دسترس و گوناگون، فرایند بازیابی و استخراج اطلاعات اهمیت ویژه‌ای یافته است. اطلاعات مورد نظر ممکن است شامل هر نوع منبعی مانند متن، تصویر، صوت و ویدئو باشد. بر خلاف پایگاه داده‌ها، اطلاعات ذخیره شده در منابع اطلاعاتی بزرگ مانند وب و زیرمجموعه‌های آن مانند شبکه‌های اجتماعی از ساختار مشخصی پیروی نمی‌کنند و عموما دارای معانی تعریف شده و مشخصی نیستند. هدف بازیابی اطلاعات در چنین شرایطی، کمک به کاربر برای یافتن اطلاعات مورد نظر در انبوهی از اطلاعات ساختارنایافته است

سه جزوه ی کاملا متفاوت از لحاظ ویرایش و جزئیات و مشابه از لحاظ کلیات مباحث درس ذخیره و بازیابی اطلاعات.

بررسی ساختار فایل و حافظه ها و انواع آنها ودیگر مباحث مهم این درس قسمت هایی از این جزوه ها هستند و به صورت کاملا طبقه بندی شده هریک از بخش ها را توضیح داده اند.

سرفصل ها :

 

  • در این مجموعه سه جزوه با موضوع درس ذخیره و بازیابی اطلاعات می باشد .

 

مباحث دیگر مربوط به ذخیره و بازیابی اطلاعات را می توانید در این بخش مشاهده نمایید

دروس تخصصی ذخیره و بازیابی اطلاعات

جعبه دانلود

عنوان : دانلود مجموعه جزوه های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید