جزوه امنیت شبکه های کامپیوتر

جزوه امنیت شبکه

جزوه امنیت شبکه

جزوه امنیت شبکه های کامپیوتر

شبکه های کامپیوتر یکی از دروس مهندسی کامپیوتر می باشد که  در این پست جزوه جمع اوری شده در مورد امنیت شبکه ها ی کامپیوتر و محافظت از آنها  قرار گرفته است.این جزوه ۵۰ صفحه به صورت تایپ شده می باشد.که بیشتر به رشته مهندسی فناوری اطلاعات مرتبط می باشد

دوران ما را بدرستی عصر اطلاعات نامیده اند. در اندیشه ما، «فناوری اطلاعات» به مفهوم گردآوری، سازماندهی و پردازش داده های خام است بگونه ای که از آن «معرفت» جدید تولید شود. ظهور شبکه های کامپیوتری در دهه هفتاد میلادی تمام اسباب و لوازم تولید معرفت و دانش را فراهم کرد و به آن شتابی انفجار گونه داد شاید به کار بردن واژه «انقلاب اطلاعاتی» برای این روند تولید دانش مناسبتر باشد.

شبکه کامپیوتری چیزی بیش از یک ابزار در خدمت تولید دانش نیست ولی همین ابزار کارهایی را که ذهن بشر به جمع آوری داده آزمایش و نتیجه گیری نیاز دارد در کوتاهترین زمان ممکن محقق می شود.دسترسی سریع و آسان به اطلاعات استفاده از قدرت پردازشی کامپیوترهای قوی و کارآمد ایجاد و بکارگیری تکنولوژی نوین ارتباطی برای تبادل اطلاعات و ایجاد نرم افزارهای هوشمند، به شکوفایی تمام شاخه های علوم مختلف انجامیده است.

برقراری امنیت در شبکه از وظایف همه مدیران شبکه می باشد منظور از امنیت می تواند حفظ داده های محرمانه ای که روی کامپیوترهای یک شبکه ذخیره شده اند و یا محافظت از فایل ها سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی در برابر دستکاری کاربران شبکه باشد. چون در شبکه ها شرایط مختلف نیاز به انواع روش های محافظتی وجود دارد. مکانیزم های امنیتی مختلفی وجود دارد.

 

دروس دانشگاهی

جعبه دانلود

عنوان : دانلود جزوه امنیت شبکه های کامپیوتر لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید