کتاب داده کاوی با R و متن کاوی

کتاب داده کاوی با R و متن کاوی

کتاب داده کاوی با R و متن کاوی

یکی از کتاب هایی که در زمینه داده کاوی همیشه ما معرفی کردیم کتاب معروف و جالب داده کاوی با R به همراه تحلیل شبکه های اجتماعی و متن کاوی هست که توسط دو دوست عزیز دکتر بابک تیمورپور، حیدر نجفی نگارش شده است که در قالب ۳۰۵ صفحه در فضای مجازی به صورت رایگان منتشر شده است .

 

داده‏ کاوی یکی از حیطه‌های نوین میان‌رشته‌ای است که حوزه‏ های مختلفی همچون ریاضیات، آمار، فناوری اطلاعات، مدیریت و سایر زمینه‏ های مرتبط را باهم ترکیب کرده تا اطلاعات و دانش باارزش پنهان در حجم بزرگی از داده‏ ها را استخراج نماید. با گسترش سریع فناوری اطلاعات و استفاده از آن در سالهای اخیر تقریباً همه سازمان‌ها حجم عظیمی داده در پایگاه داده خود ذخیره نموده ‏اند. این سازمان‌ها به درک این داده ‏ها و یا کشف دانش مفید از آن‌ها نیاز دارند. به‌عبارت‌دیگر، هدف کشف دانش و داده‏ کاوی یافتن الگوها و یا مدل‌های جالبِ موجود در پایگاه داده‏ ها است که در میان حجم عظیمی از داده‌ها مخفی هستند. ازاین‌روی سازمان‌های پیشرو نیازمند ورود به عرصه داده‌کاوی می‌باشند.

 

نرم‌افزار R یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارها درزمینه داده‌کاوی می‌باشد که در این کتاب موردبررسی قرارگرفته است.R ، یک زبان برنامه‌نویسی و محیط نرم‌افزاری برای محاسبات آماری و تحلیل داده است و به‌صورت رایگان در دسترس عموم می‌باشد. گرچه نرم‌افزار R اغلب به‌منظور انجام محاسبات آماری به کار می‌رود، این نرم‌افزار قابل به‌کارگیری در محاسبات ماتریسی است و همچنین نرم‌افزار قدرتمندی برای ایجاد اشکال گرافیکی و نمودارها می‌باشد. این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار متن‌باز و رایگان است و توسعه‌پذیری و انعطاف R باعث دسترسی همگان در کوتاه‌ترین زمان به روش‌های آماری نوین شده است.

 

در این کتاب در فصل اول ابتدا مقدمه‌ای راجع به داده‌کاوی و در فصل دوم به‌منظور آشنایی خوانندگان مقدمه‌ای از زبان آموزشی R ارائه شده است. فصل سوم به تحلیل اکتشافی داده‌ها در این نرم‌افزار پرداخته و در فصل چهارم انواع روش‌های خوشه‌بندی در نرم‌افزار R بررسی گردیده است. دسته‌بندی داده‌ها موضوعی‌ است که در فصل پنجم بیان گردیده و در فصل ششم سری‌های زمانی در این نرم‌افزار موردبررسی قرارگرفته است. تحلیل شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از حیطه‌های جدید و پرکاربرد در فصل هفتم تبیین گردیده و درنهایت متن‌کاوی موضوعی است که در فصل انتهایی بررسی‌شده است.

 

مولفین این کتاب سعی نمودند که آموزش داده‌کاوی را به‌صورت کاملاً عملی و به همراه تصاویر انجام دهند تا فهم روش‌ها و الگوریتم‌های مورداستفاده برای مخاطبان تسهیل گردد.

پایگاه داده دروس تخصصی ذخیره و بازیابی اطلاعات سیستم های خبره

جعبه دانلود

عنوان : دانلود کتاب داده کاوی با R و متن کاوی لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید