کتاب آموزش php و mysql

کتاب آموزش php و mysql

کتاب آموزش php و mysql

PHP یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی است.طراحی سایت ها و سیستم های حرفه ای به کمک این زبان امکان پذیر شده است.از این رو PHP برای ذخیره اطلاعات و نیز بازبینی آن نیاز به یک دیتابیس یا همان محل ذخیره اطلاعات دارد.Mysql نام یکی از بهترین و پایدارترین دیتابیس های اطلاعات می باشد.در صورتی که زبان برنامه نویسی PHP در سایتی برای ثبت اطلاعات استفاده شده باشد مطمئن باشد نیاز به یک دیتابیس برای ذخیره اطلاعات در آن دارد.دیتابیس های مختلفی وجود دارد اما از بین دیتابیس های تحت وب Mysql بهترین گزینه است.

PHP چیست ؟

پی‌اچ‌پی (به انگلیسی: PHP) یک زبان برنامه‌نویسی است که برای طراحی وب توسعه یافته‌است، اما می‌توان از آن به عنوان یک زبان عمومی نیز استفاده‌کرد. تا ژانویهٔ سال ۲۰۱۳ میلادی پی‌اچ‌پی بر روی ۲۴۴ میلیون وب‌گاه و ۲٫۱ میلیون سرور وب نصب شده‌است. این زبان در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط راسموس لِردورف (به انگلیسی: Rasmus Lerdorf) ساخته‌شد و در حال حاضر توسعهٔ آن بر عهدهٔ گروه پی‌اچ‌پی می‌باشد.در ابتدا پی‌اچ‌پی از عبارت صفحهٔ خانگی شخصی (به انگلیسی: Personal Home Page) گرفته شده‌بود.اما اکنون این کلمه مخففِ بازگشتی PHP: Hypertext Preprocessor به معنی پی‌اچ‌پی: پیش‌پردازندهٔ ابرمتن می‌باشد.

Mysql چیست ؟

مای‌اس‌کیوال (به انگلیسی: MySQL) یک سامانه مدیریت پایگاه داده‌ها متن‌باز است ، که توسط شرکت اوراکل توسعه، توزیع، و پشتیبانی می‌شود.سرور مای‌اس‌کیوال به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده‌ها را می‌دهد.

MySQL PHP

جعبه دانلود

عنوان : دانلود کتاب آموزش php و mysql لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید