آموزش کد نویسی استاندارد

آموزش کد نویسی استاندارد

آموزش کد نویسی استاندارد

وقتی یک برنامه نویسی در حال برنامه نویسی هست علاوه بر برنامه نویسی که انجام میدهد باید برنامه نویسی استاندارد باشد نه این که هر جور دلش خواست برنامه نویسی کند متاسفانه این امر در بین برنامه نویس های جوان خیلی رواج دارد و اصلا این اصول رو رعایت نمیکنند . در این کتاب استاندارد کد نویسی زبان C و C++ معرفی می شود. منظور از استاندارد کد نویسی ایجاد رویه ای یکسان جهت نوشتن متن کد می­باشد به گونه ­ای که ظاهر کدهای مختلف نوشته شده در گروه برنامه ­نویسی یکسان باشد.

حالا سوالی که اینجا پیش میاید این است ، چرا باید استاندارد کد نویسی را رعایت نمود؟
به جرات میتوان ادعا نمود کدی که افراد می نویسند همانند دستخط افراد می باشد و پرواضح است که کسی دستخط خرچنگ قورباغه ای را نمی پسندد لذا افراد همواره به دنبال داشتن دستخطی زیبا هستند. در این راستا روش های مختلفی جهت رسم الخط وجود دارد چه در زبان فارسی چه در زبان های دیگر که همه آنها سعی می کنند روشی زیبا را برای رسم الخط معرفی کنند.

در برنامه نویسی نیز هدف استاندارد کد نویسی چنین می باشد. پس همان طور که تندنویسی تا حد زیادی باعث ناخوانا شدن می­ شود در برنامه نویسی نیز کد نویسی سریع و بدون رعایت استاندارها باعث می شود کدی به دست آید که شاید برای خود برنامه نویس نیز بعد از مدتی قابل فهم نباشد و یادآور حکایت نویسنده نامه ای شود که نه دیگران توانستند نامه را بخوانند نه خود او؛ پس همواره نامه را به گونه ای بنویسید که علاوه بر شما دیگران نیز بتوانند آن را بخوانند.

برنامه نویسی

جعبه دانلود

عنوان : دانلود کتاب آموزش کد نویسی استاندارد لینک دانلود : دانلود با لینک مستقیم

دیدگاه خود را بیان کنید